loading...
فوتبال
محمد بازدید : 7 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)
امروزبا کلی افتخار میخام در مورد یکی از کسانی که واسم اسطوره است و همیشه بهش افتخار میکنم صحبت کنم.

 کسی که میخام دربارش حرف بزنم نه فقط برای من بلکه برای تمام هم تبار های من خضورش افتخاره وحتی به جرات میگم فرهنگ و هنر ایران متمدن هم باید به یه همچنین آدمهایی افتخار کنه.

خود من وقتی با ایشون آشنا شدم واقعا به کوچکی خودم و امسال خودم پی بردم.کسی که در موردش صحبت میکنم از لحاظ طرز تفکر صد در صد شبیه خودمه یا بهتره بگم من صد در صد شبیه اونم و به نظرم راهی که توش قرار گرفتم راهیه که دلیل افتخار خیلی ها به فرهنگ سرزمینشونه چیزی که دارم در موردش حرف میزنم یه طرز تفکر ساده نیست بلکه یه طرز تفکر ارزش آفرینه که نسل های بعدی به ارزش هاش خیلی نیاز خواهند داشت امروز میخام درمورد کسی صحبت کنم که توی دنیای خودم اسمشون رو گذاشته ام (شاعر ایل.

)اسم یا عنوانی که خیلی دلم میخاست بهش برسم ولی وقتی کتابهای این شاعر رو خوندم فهمیدم که این عنوان قبل از من به کس دیگری که واقعا تواناییشو داشته رسیده و با این حال من خیلی خوشحالم که تا الان تونسته ام به صورت غیر مستقیم با ایشون در تماس باشم و از خودشون اجازه ی نوشتن اشعارشون رو توی صفحه ی وبم بگیرم.

 این شاعر بنظیر که در زمینه ی اشعار محلی با گویش بختیاری استاد هستند کسی نیست جزآقای (داراب رئیسی بیدکانی) این شاعر هم تبار و هم دیار من که الان بازنشسته ی آموزش و پرورش هستندرو توی چند سطر البته بطور مختصر معرفی میکنم.

ایشون متولد۱۳۳۰ شهرکرد هستند تحصیلاتشون رو تامقطع دیپلم در رشته ی ادبیات توی شهرکرد گرفته اند .تحصیلات دورانکارشناسی در رشته ی ادبیات رو در اصفهان گذرونده اند .شعر گفتن رو از دوران کودکی در کنار پدرشون که حافظ شاهنامه بودندوصدای رسای ایشون طنین انداز گوششون میشد شروع کردند.

کتابهایی که تا الان به چاپ رسوندن شامل:گلبانگ بختیاری -دوبیتی های بختیاری -آوای ایل- بچه های ایل -شعرای بختیاری(تزکره و درباره ی شعرای بختیاری)-غزل های گویشی(بهترین غزل های بختیاری از همه ی شعرا)-فریاد خاک وعلیداد و رستم بختیاری(در دست چاپ)که یه کارحماسیه کهزمان زیادی کاربرده وقعا از کتاب های ماندگار باگویش بختیاری خواهد بود.

اشعا ایشون رو خواننده های بختیاری از جمله :مسعود بختیاری-کوروش اسدپور- دیدار محمودی-رضاصالحی ورحیم ادنانی خوندند.

از افتخاراتشون به مهم ترینش اشاره میکنم که برگزیده ی پنجمین جشنواره ی هنری ادبی روستا -تهران ۱۳۷۰تئاتر شهر و دیپلم افتخار ایشون هست.آقای رئیسی الان سردبیر و صاحب امتیاز نسریه ی کهرنگ هستند.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 104
  • بازدید سال : 192
  • بازدید کلی : 873